We are gonna run this town tonight ....

Nej kanske inte ikväll....snart igen dock ;) Men jävlar vilken helg jag har haft i London, obeskrivligt bra ! mm förutom att jag verkligen hatar att flyga så gick resan dit bra. Fredde och jag bodde på ett jättefräscht hotell och när vi bosatt oss tillrätta i hotelrummet så tog vi taxi in till stan för att spana in saker som man måste se när man är i London, för att kunna kalla sig själv en fulländad londonturist.

Första målet var Big Ben. Och när taxin släppt av oss så stod jag och kollade mig runt:
- Men varfan är dendär Stora Ben då?? Skriker jag lite förbannat.
Min bror ger mig då en "ärduheltdumihuvudetblick" och pekar upp i skyn. Ehh...ja då stod jag ju under klockfan men av någon outgrundlig anledning så såg jag inte Stora Ben. Men jag måste säga, det var mycket slit för lite ull eftersom han inte var så jävla märkvärdig som jag hoppats på.

Ja och då ville jag ju ha en bild på Mr.Ben här också men eftersom denna lågklassiga blogg inte tillåter mig att ladda upp bilder så får ni föreställa er en grå jävligt hög klocka.

Iallafall. Sen drar fredde in mig på Harolds köpcentrum där jag utan tvekan kunde spendera alla mina pengar jag hade med mig på resan, men trott de eller ej så köpte jag ingenting. Känner mig rätt nöjd, eller så får jag tacka bror min som inte tillät mig stå och kolla på ett klädesplagg i mer en några sekunder...så att jag inte skulle bli kär i det och köpa det.

Sen fortsatte dagen med lite sevärdheter innan jag begav mig till kiosken och inhandlade en flaska Lindemans vin. Sedan flög jag in i en taxi för att möta upp mina vänner för en utekväll. Efter att ha åkt fel 2039903282 gånger med taxin så kom jag äntligen fram och möttes av Cillas,Malins och emelies nunor...både på gott och ont ;) Vinet förtärdes och skratt och kvällen blev som förväntat kanonbra. Slutade upp i ett vip rum med diverse män där drinkarna flödade, dansade mig helt svettig och köpte en ros till säkerhetsvakten för att jag betett mig dåligt...han ville gifta mig med mig efter det.

Charlotte slutar upp ståendes mitt i London 05.00 helt ensam. Min vänner var borta och jag kände mig förvirrad. Av alla människor jag känner så ringer jag till min aussie pojk i Australien och beklagar mig. Han undrade mest över varför jag ringde honom och inte någon av mina vänner...men gav mig det goda rådet att ta en taxi hem.
På vägen till taxin så springer jag in i en förträlfigt snygg man i kostym. Jag stannar karln och frågar om var närmsta taxi kan vara...han kollar lite på mig och erbjuder sig att följa mig dit.
Och ja, när han öppnade käften så hörde jag direkt att denna snubbe är från mitt favvoland Australien. Japp! Han var en bankman från Adeliede och jag var i himlen. Australiensaren som för övrigt gick under namnet Chris frågade lite gulligt om vi kunde ta en promenad i parken.
Mina första tankar var ju där att niu har han en plan att föra in mig i parken och våldta mig. Men så tittade jag in i hans fina oskyldiga ögon och skrek:
- Whata hell..lets go.
Den lilla romantiska promenaden slutade romantiskt också :)

Lördagen var det matchdags. Dessvärre en skitmach som jag glömt redan nu men att vara på Emirates var guld...jag är snart tillbaka där igen.

Vi åkte hem på söndagen.

Annars denna vecka har jag inte gjort mycket. Kollade in fotbollen igår i kylan och gled förbi min favoritfamilj zara, rikard och wilmer ett tag! :)
MEN min cykel blev snodd idag. Jävligt bitter tjej. Fyfan för tattare!
Satt istället och väntade på busshelvetet i 20 minuter tills det kom till min vetskap att någon idiot i örebro har bytt nummer och l
lagt in ny färdvägar för örebros bussar. 14 går ju förfan inte längre...smart tjej. Mer bitter glider jag bort och försöker finna den rätta linjen hem. Slutar med att jag i ett argt tillstånd sätter mig på en buss på brickebacken och fick gå hem ifrån universitetet.

Ja ibland äre inte lätt.
Imorgon ska jag träffa min bästa zara!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0