Tillbaka ! shalalala

Hej, hej och åter hemskt mycket hej.

Nu blev ni allt chockade va?, mina fåtal läsare som för ca två år sedan följde pappaistan flitigt. Chockade över att jag börjat blogga igen kanske, chockade men en smula glada.
- Yes, nu är mina kommande dagar räddade när charlotte har börjat blogga igen.

Citatet ovan använder sig nog många av när de ser att pappaistan är tillbaka igen.

Hehe, ne..nu var jag ironisk. Bara för att jag själv tror och tycker att jag är så fruktansvärt rolig...mm ja :)

Men jag kände att nu är det dags igen. Att ibland få dela med mig av mina dagliga händelser och mina tankar, både roliga och tråkiga...glada eller sorgsna. Ja menar, det kan ju vara roligt att läsa ibland det också. Men jag kommer inte att köra med någon "dagens outfit" eller en frågestund eller någon sånt där...

Så jag lämnar min gamla blogg, pappaiaustralien som jag bloggade i när jag bodde i australien för min hemstads blogg..där det finns massa fräscha pappor. Hehe. Ne..:(

Iallafall. Vi startar bloggen den 18 September, en lördag, och en exakt vecka kvar tills fröken ekenberg fyller 20. Lite stort faktiskt..att välja detta datum för bloggen just därför.

Ikväll ska jag köra en spontanutgång med min vän CillaN. Jag har köpt två vinflaskor som skall drickas upp ikväll, både på gott och ont...ja ska hålla koll på CillaN ikväll. Om vi ändå kunde spola tillbaka tiden då CillaN och jag stod på Fridays dansgolv i Brisbane och skakade rumpa med alla aussiemen..det va tider det.

Nu ska vi istället ut till Frimis, går inte att jämföra..men man tager vad man haver här i Öret.
Trots att jag skall förtära en hel vinflaska för mig själv ikväll så kör jag på det klassiska citatet:
Ikväll ska ta det hyffsat lugnt.
Men det SKA jag göra. Förra lördagen har jag minnesluckor ifrån (observera charlotte 20 år gammal om en vecka)...då är det illa.

Har innan kvällen också passat på att lägga upp min numera dödsvita kropp i ett solarium. När jag berättade för mina australiensiska vänner om solarier så tittade dom på mig som jag var dum i huvudet...där undviker dom solen så mycket som det går, och här lägger jag mig "säng" med massa UV-strålar för att kunna stoltsera med att jag är brun. Hmm..
Iallafall, Skrek till pappa innan jag åkte:

- Nu jävlar ska jag köra på lite färg på denhär kroppen.

Pappa tittar lite
osäkert på mig innan jag bestämt kliver ut genom dörren.
Väl där slänger jag i massa 10:or tills jag fick mina 25 minuter. Tvättar solariet 4 gånger som jag alltid gör innan jag lade mig tillrätta. Tryckte upp ansiktsförsträkningen till det högsta och kort därefter också kroppsförsträkningen..jag praktiskt taget grillade mig själv.
Relaterade detta till den film jag såg igår kväll när en man dödade en annan man genom att placera mannens fötter i cement naken så att han satt fast för att sedan långsamt bränna honom till döds med UV.strålar. Usch..kollade lite extra så att solaret gick att öppna så att detta inte skulle hända mig.

Omedvetet hade jag på mig stringtrosor soldagen till ära som brännande skärde in i privata områden och med fem minuter kvar så låg jag och kände mig som en grillad kyckling i ett badkar av svett. Vilket jag förmodligen var.
När solariet slogs av så kravlade jag mig upp mot spegeln..förväntans full och beredd på en solbränd chock.
Men neeeh :/
Det var mycket slit för lite ull sa bonden när han klippte grisen.
Detta citat stämde bra in på mig. För inte fan hade jag fått den färg jag ville ha.
Besviken gick jag ut igenom dörrarna och slängde en arg blick på mannen som jobbade bakom kassan...som om det vore hans fel att jag fortfarande var vit?
Fåfäng javisst!



Ska absolut inte bli jävligt bakis imorgon när jag skall göra min plikt som svensk medborgare och rösta. Tänk om jag av misstag skulle lägga min röst på de rödgröna, eller ännu värre..vänsterpartiet och Ohly..då skulle jag aldrig förlåta mig själv igen. Så snälla charlotte, ta det lugnt ikväll. Himlen är numera blå efter en regnig lördag..hoppas att den blåa färgen får spegla ett vinst för Alliansen imorgon. Heja Fredde och gänget ! <3

Nehe nu gick det inte att lägga upp några flashiga bilder. Skit iet då!
Nu ska jag ut och springa järnet.
Puss och kram
Ha en fortsatt trevligt lördagskväll
 Charlotte




Kommentarer
Postat av: evelina

Uuuuunderbart att du är tillbaks på banan pappa i stan!!! <3

2010-09-18 @ 21:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0