Måndag

Det förra inlägget jag skrev, skrev jag egentligen igår. Men på något sätt skrev jag den på min gamla blogg, förvirrande..så jag fick flytta den hit istället. Ville bara informera mina läsare om detta då jag själv tycker att det är lite taggat att skriva två långa blogginlägg på raken.
Så där fick jag den saken ur världen.

Måndag idag. Vakande upp 12.00, vilket är tidigt för denna morgontrötta tjej som vanligtvis vaknar runt 13.00-13.30. Ismael min lilla vovve blir asglad när jag vaknar för det betyder att det är dags för en promenad...han är efter mig som min egen skugga innan jag säger:
- Isse. Vare e kopplet? Hääääämta kopplet...hääääämta kopplet.
Ismael springer och drar ner kopplet där det hänger och står förnöjt och stirrar på mig.
- Duuuuuuuuuktig huuuuund....duuuuuuktig pojke. Mattes duuuuuuktiga lilla poooooojke.
Jag är expert på att prata mattehundspråk.


Här är vi. Radarparet

Gick ut med min lilla vovvsing och ismael höll idag på att bli påkörd över en cyklist när han sprang över cykelvägen. Normalt sätt så ser han när diverse fordon kommer men inte denna gång...Ismael springer rätt framför cyklen och den tillsyntes mycket attraktive mannen (troligen student) tvärbromsade.
- eeeh...hehe...jag ber om ursäkt, Får jag fram och fnittrar lite.
- Ingen fara alls! Säger Mr.snyggstuderande och hoppas upp på cykeln igen.


Idag har jag också övningskört. Det går asbra och jag är bekväm bakom ratten, de flesta gånger. Idag skulle vi backa och parkera brevid två bilar samt fickparkera. Bilen jag kör i är så jävla avancerad och har censorer (stavas det så?) iallafall, censorer (?) därbak vilket betyder att om man kommer för nära något föremål när man backar så tjuter det.
Efter första enligt mig lyckade backningen och parkeringen säger min Peter ( körskoleledaren) att jag måste backa ännu mera.
Charlotte backar igen..sedan började det tjuta.
Pip pip pip
Peter:- Backa mer charlotte!
Jag: - Ja men det tjuter ju nu.
Peter:- Öppna dörren och se hur långt du har kvar

Jag öppnar dörren och kikar bak..tyckte ja hade jätteliten marginal kvar. Men backar mer.
Pippipipipipip

Charlotte stannar.Nöjd.
Peter:- Men backa mer.
Jag:- Men det tjuter ju som attans nu..jag kommer ju köra in i bilen bakom.
Peter:- Nej, backa nu.
Charlotte backar.
PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP
- Nu låter det ju förfan som jag nyss avlidit på en sjukhus..ne.. nu backar jag inte mera.
Peter:- Du kunde ha backat mer men detta blir bra..
Snacka om att bli stressad med alla dessa ljud. Det är inte lätt...

Jaja, efter det begav jag mig till stan för en fika med min Zara och hennes son Wilmer. Vad skulle jag göra utan min Zara, hon får mig alltid att bli så glá:)

Åh juste! Fick ett jättegullig meddelande av mitt ex som är bosatt i australien idag. Han hade skrivit flera meningar på svenska, han är för gullig dendär killen. Lite uppmuntrande.


Slänger upp en bild på mig och Cillan efter lördagens bravader ;)

Nu ska jag ladda upp inför en löptur i mörkret.

Sedan ska kvällen spenderas framför tv:n. Först Lite Sällskap på 5:an och sen Your worst animal Nightmares på Animalplanet. Muuumms...

PUSSSSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0