Imorgon bär det av...

...mot ännu ett land där man kommunicerar med språket engelska. Själv ansåg jag mig som en tjej med koll på detdär med engelskan eftersom jag faktiskt bott i Australien i ca 1 år , men det visade sig att jag hade fel när en av mina små söta aussiepojkar ringde. Hade inte pratat engelska på någon månad sådär och efter en kort stund så bestod vårat samtal nästan enbart av att jag sade:
- What? Say that again? Whaaat?

Jag tror det inte var själva engelskan det var något problem med men det är dendär acenten som gör det hela svårare. När jag bodde där så förstod jag alltihopa...men man märker att man snappar inte upp alla orden lika snabbt som förut. Men men...efter ett tag fungerade det bra, när jag bad honom att prata lite tydligare ;)

Så imorgon åker jag och lillebror Fredrik iväg till England. Ser fram emot detta otroligt mycket eftersom jag aldrig riktigt har varit i London, förutom den gången jag mellanlandade där på vägen hem ifrån Australien. Vi åker klockan 5 imorgon bitti så jag ska försöka att komma i säng tidigt, kommer väl som vanligt att inte gå enligt planen..men för att känna mig ansvarsfull och duktig så säger jag det iallafall.

Vi ska bo på ett jättefint hotell inne istan och morgondagen består av att jag tillsammans med min Londonerfarna bror ska vandra runt och se allt man verkligen är tvungen att se när man besöker London. Och eftersom tre av mina vänner befinner sig i London just denna helg också så ska vi allesammans ut och dricka öl på kvällen..., fast neeh jag ska inte dricka öl. Hatar öl, men det låter bra att säga det.
För mycket alkohol får det INTE bli för dagen efter (lördag, min födelsedag för dom som ville veta) ja då mina vänner så ska jag och fredde spana in Arsenal mot West Bromwich på Emirates!! Jag ryser så fort jag tänker på det...har alltid velat se en Arsenal match live, och nu får jag göra det. Detta är stort! Massa bilder kommer att tas, var så säkra ;) Fredde har sett Arsenal flera gånger förut så han får guida mig igenom fotbollsdagen.
Och som pricken över I:et så vankas det buffé och gratis vin innan matchen...YES ! Vilken födelsedag jag kommer att ha.
Shalalalala


Lillebror, Fredrik


Storasyster, Charlotte

London passa er !!

Annars idag har jag varit iväg på lite ärenden istan. Käkade lunch med Pappa, Mamma och Peder..mycket trevligt :)
Kom nyss hem från en löptur med pappsen, nu väntar gymmet och sen en bra film på tv!



PUSS OCH KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0