Tror jag ska börja blogga mer....

...så att ni läsare som fortfarande besöker mig dagligen får något roligt att läsa om, istället för att ni bläddrar tillbaka i tiden..vilket jag förmodar att ni gör eftersom ni besöker bloggen även fast jag inte har skrivit något på länge.

Idag började dagen med att jag besökte körskolan för en tur i bilen med Peter igen. Han kryssade för några rutor när vi kom tillbaka och skrek på mig att nu tar vi landsvägen på allvar. Det enda som jag tydligen skulle bli bättre på var att lämna företräde åt cyklister från höger, CYKLISTER? Visste inte ens att dom fick ta del av högertrafiksreglerna...men ack så fel jag hade.
- Cyklister befinner sig också på ett fordon, sade Peter när jag förbannat höjde näven åt en cyklist som körde rakt ut från höger.

Men nu när jag verkligen har tagit högerregeln på fullt allvar så vill man ju att resten av alla bilförare skall göra det också...Men nej, då var man nära att krocka idag när jag försiktigt körde ut från en mindre väg. Det kommer en stor skåpbil i världens fart från vänster..han ska ju enligt högerregeln väjja för mig, vilket han inte gjorde.
Jag; - Men, jag har ju företräde...peter? Jag hade ju företräde där...

Peter skrek och var bara mest förbannad på skåpbilen och upprepade gång på gång hur otroligt dåliga örebroare och svenska folket i allmänhet är på att följa högerregeln.
Haha, fast lite kul var det också...

Sedan cyklade jag iväg och jobbade lite. Efter det så kommer jag hem och upptäcker att min bror inte gått till skolan idag och fortfarande låg i sin säng, klockan 14.30. Jag gick in och kollade så att han inte var död...vilket han inte var, utan han skrek mest på mig att jag skulle gå. Det gjorde jag också....gick ut med min lille älsklingshund på promenix och när jag kom hem så sov han fortfarande. När han väl vaknar till liv så trodde han att jag ljög när klockfan var 15.00....sliten människa.

Iallafall. Ikväll har jag anmält mig till lite kurser på Universitetet till våren...sen var jag ute på en lång löptur i mörkret och kylan, men fruktansvärt skönt var det.


ungefär såhär trött var jag när jag kom hem, inte lika svettig och äcklig dock...

Föresten så kom mamma med ett förslag idag, eller det lät på na som hon redan bestämt sig. Hon och pappa har tydligen pratat och dom vill ha mitt rum. Dom föreslog ett byte vilket innebär jag att får flytta ifrån mitt stora fina rum som ligger lite skönt avsides från huset, till ett hyffsat stort rum mitt inne i huset...ett stenkast ifrån min brors rum och toaletten.
Ska det behöva vara såhär bara för att man bor hemma? :(
Jaja, jag får lägga mig platt som en pannkaka och gå med på detta. Jag förstår dom...jag ska snart flytta iallafall om allt går enligt planerna så varför kan dom inte få rummet?

Den som lever får se :)

Nu ska jag sova.

Puss på er mina kära och okära bloggläsare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0