Söndagseftermiddag...

Och jag är faktiskt inte bakis alls, hur nu det kan komma sig? Jag brukar ju alltid i princip omedvetet försöka slå rekord i bakishet varje helg....men idag vaknade jag upp pigg.  Kan ha varit för den störa mängd vatten jag sörplade i mig inatt, fruktansvärt törstig var jag.

Det blev strömpis igår. Men det var inte en jävel där jag kände igen, alla var förmodligen på Frimis för att spana in detdär bandet (som jag fortfarande inte vet vilka det är). Vi var hos Johanna i hennes nya fräscha lägenhet och pimplade vin, eller jag pimplade vin iallafall....vin och sprite is the go, eftersom jag numera inte kan dricka vin om det inte är utblandat med något.

Tog kvällen till ära på mig ansvaret att fixa taxi, eftersom jag promt inte ville gå in till stan denna kväll. Tyvärr var detta inte en av taxibolagets mest generösa chaufförer, och ville inte komma överns om att sätta ett pris redan innan vi var framme...så vi kunde få åka lite tidigare. Kanske hade det något med at göra att jag under hela resan satt och drev med honom och frågade om hans krogvanor:

Jag: - Ja när jag är ute så brukar jag köra daggmasken på dansgolvet...kör du den också eller?`
Taxikillen: - Eh, nej...vad är det?
Jag:- Jo du vet. Man lägger sig ner på marken och skjuter kroppen upp och ner, ungefär som en daggmask.
Taxikillen: Jaha...jag är inte ute så mycket
Jag: - Nehe, men du måste ju vara ute någon helg?
Taxikillen:- Nej jag jobbar. Och så tränar jag mycket också....
Jag spanade ner på taxikillens feta ovältränade kropp och valde att inte kommentera det han just sa. Undrar om han tränade för någon slags ätartävling....

Jaja vi fick inte åka dit billigare men lika glada var vi för det. Resten av kvällen stod malin delvis för underhållninhen då hon ensam går fram och lägger sig på podiet för att köra daggmasken som vi tidigare drivit om. Hon lyckades inte så bra eftersom hon var i ett väldigt berusat tillstånd, vetinte riktigt hur och tänkte där:P
En rolig kväll iallafall :)


Idag har jag ätit kinamat med familjen och kollat in lite fotboll, som en söndag ska vara....inga konstigheter. Och den ska fortsätta i tv:ns anda.

Tsck för mig

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0