Jaha...

Så sitter man här vid bloggen igen, som fortfarande lever ;) Är trött och har nyss spanat in när min bror spelat en Fifa match, då går det utför....inte ens riktigt fotboll utan x-box.
På tal om riktig fotboll så vann Arsenal idag, yes...då blir charlotte glad :D

Annars idag har jag sovit till klockan 14.00...förbannat ! Inte bra.Sedan har jag skrivit ihop en massa saker till ledsagarjobbet,...nu äre klar´t ;)

Sedan for jag iväg på Fittettan...hm...förlåt....Riskettan. En kurs på 4 timmar som vägverket valt att införa lagom tills jag ska ta mitt körkort. Fick sitta och ha en massa diskussioner samtidigt som vi fick se hemska bilder på olycksoffer och lära oss att det är farligt med att ta droget, dricka alkohol när man kör bi...nähä? Är det sant? Det visste jag inte....SKANDAL !. Satt brevid en kille med alldeles för mycket parfym och en lila ring i örat och som under majoiteten av tiden vände sig om och tittade på mig varje gång läraren sade något roligt, för att liksom se om jag också skrattade. Sedan skulle han promt disskutera med mig vid varje tillfälle han fick. Rolig dude.

Annars så gjorde jag som vanligt bort mig eftersom jag aldrig kan hålla käften stängd i en såndär grupp. Läraren frågade alla om man var beroende av något speciellt och de första svarade lite blygt att de inte var beroende av någon drog. Sedan kommer hon till mig:
Läraren: - Charlotte, dudå? Är du beroende av något?
Jag: - Jaa-aadå, jag tycker om att dricka alkohol...sprit.

Alla i gruppen vände sig och kollade på mig samtidigt som killen brevid mig slog mig på axlen och tyckte det var skitkul. Sen fortsätter jag:
- Ja...eh...fast...alltså...jag är ju inte beroende av det, jag dricker ju bara ibland...på helgerna...ni fattar?

En tjej mitt emot nickade som hon förstod, den blyga tjejen brevid mig som nyss sagt att hon är nykterist flyttade sig nog lite till höger bort från mig...samtidigt som killen till vänster skrattade så han såg ut att tuppa av vilken sekund som helst.

Japp, då hade man fått alkoliststämpeln....jag lyckas alltid få till det. Skulle inte förvåna mig om lärarna tillsammans nu monterar in ett alkolås varje gång jag ska köra, för att vara på säkra sidan.


Men...jag dricker ju bara ibland på helgerna?
Höhöhö


Jaja, när jag kom hem stack jag ut och sprang i snön runt 10 tiden. Mycket skönt.

Pusssssssssss och godnatt


Kommentarer
Postat av: pernillagorilla

HAHAHAHA typiskt dig... ÅÅÅÅH önskar att jag hade varit med :D

2010-12-09 @ 00:18:28
Postat av: malenmal

Hhhahhahaha. alltså hahahha

2010-12-09 @ 09:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0